12 Ocak 2014 Pazar

Evde Lahmacun


Lahmacunu yıllardır yaparım bu tarifi ilk bir kadın paylaşım sitesinde görmüştüm ama ne paylaşanı hatırlıyorum ne siteyi aklımda bu kadar kalmış. Zaten pişirme yöntemini öğrenmiş gerisini kendi yöntemimle yapmıştım. Eskiden iç hazırlanır lahmacuncuya gönderilirdi ya öyle oda konur buda konur diye eklemelerle yapmıştım içi. Bu lahmacunun özelliği aslında buharda için buharda pişiyor olması çıtır çıtırlığını bir süre koruması. Gelelim Tarife;

10 adet lahmacun çıkıyor.

Hamur için;
2 bardak un
1 silme tatlı kaşığı tuz
1bardak kadar su
1 çay kaşığı instant maya( toz maya)

İç Malzemesi;
300 gr kıyma (kuzu dana karışık)
2 adet kuru soğan
1 adet domates
1 kaşık domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Çeyrek bağ maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber (acı severseniz)
1/3 tatlı kaşığı karabiber
Çok az sıvıyağ

Hazırlanışı;

Hamuru yoğurun ve dinlenmeye bırakın. 
Bu sırada rondo da soğan ve domates ve maydanozu çekin. 
Bir karıştırma kabına alın geri kalan malzemeyi de ekleyip bir güzel yoğurun.
Hamurdan 1,5 ceviz büyüklüğünde bir parça koparın ve bir tabak boyutunda açın içine 1,5 yemek kaşığı iç malzemeyi yayın. Tavanızı ısıtın ve ısınmış tavanın içine lahmacunu koyun. ve üzerine uygun bir kapak kapatın. Tavanın altı ortadan biraz daha kısık ateşte olacak. Yaklaşık bir 4 dk kadar pişmesini bekleyin. Bu sırada istiyorsanız fırınınızı 100 dereceye ısıtın ve pişen lahmacunları fırına atıp 1-2 dk kadar da orada tutun aslında ilk pişirdiğiniz de de lahmacun pişiyor ama üstü biraz ıslak kalıyor ben çok pişmiş severim diyorsanız bu ikinci dediğimi uygulayın. 

Bir tencereye koyup oradan yerseniz sıcaklığını korumuş olursunuz. 

Afiyet olsun.



3 yorum:

  1. merhaba canım..
    bende çoğunlukla fırında yapmayı tercih ediyorum ama tavada daha guzel oluyor dıyorlar denemeli:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık öncelikle tavada yada fırında güzel oluyor ama sadece tavada pişirince üstü kızarmıyo tamamiyle fırında pişende kuruyo ben önce tavada altı pembeleşene kadar pişirip tepsiye ikişer tane koyup fırını ızgara ayarında ısıtıp enüst göze koyuyorum tepsiyi üzerindeki kıymalar kebep gibi kızarıyo hamur tülbentine sarıp tencereye alırsanız lahmacunlar ıslanmıyor.tariflerime bakmak isterseniz adakahvesi.blogspot.com adresine beklerim.mutfağınız bereketli olsun.

    YanıtlaSil
  3. .öncelikle ellerinize sağlık.ben önce tavada altı pembeleşene kadar kısık ateşte pişirip daha sonra fırırn tepsisine ikişer tane koyup fırını ızgara ayarında kızdırıp en üst göze koyuyorum iki dakikada uzerindeki kıymalar kebap gibi kızarıyor .hamur tülbentine sarıp kapaklı bir kaba koyarsanız buhardan terleyip ıslanmasına engel olursunuz.yanında yiyebileceğiniz güzel bir etsiz çiğköfte tarifi için adakahvesi.blogspot.com adresine beklerim.bol bereketli ve sağlıklı günler dilerim

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...