15 Aralık 2013 Pazar

#yemekfırtınası 4- 5. gün

Ben fırtınaya tam kapılmayıp peşinden koşuyorum. Bodrum yılların en soğuk kışını geçiriyor ve benim evim aşırı büyük kesinlikle ısınmıyor e ev soğuk oluncada insanın hareket edesi olmuyor. Bende tarifleri hazırlamayı bırakın neredeyse yemek yapacak hal bulamıyorum kendimde. Fırtınaya yetişme çabalarımla son bulacak bu etkinlik eminim ama geriden de olsa yayınlarım devam edecek azimliyim :)

4. Gün en çok istek alan yemeğim. Çiğ börek daha önce yapmıştım bu sebeple tarifine ''buradan'' ulaşabilirsiniz. Özellikle babacığım çok sever çiğböreği bende elimden geldiğince çok yapmaya çalışıyorum.


5. Gün acil misafir geldi şipşak tarifin nedir nedir???
 Şipşak yaptığım bir kaç tarif var aslında ama daha önceden yaptığım ve resimlediğim ve eklemeye sıra gelmeyen tariflerim arasında sıkışıp kalmış maalesef sarımsaklı ekmek. Bu güne kısmetmiş resim çok iyi değil ama tarif şaheser iki dk da hazırlanıyor ve hızlıca pişiveriyor tavsiye ederim.



200 gr beyaz peynir
Peynir sertse 1 kaşık tereyağ ( ya da labne)
Dilimlenmiş ekmek 9-10 dilim
4-5 diş sarımsak
İçine isterseniz ceviz yada dereotu ekleyebilirsiniz çok güzel oluyor.
Üzeri için
Pul biber ve kekik

Rondoda ilk önce sarımsakları çekin daha sonra peyniri ekleyin. Peyniriniz serse tereyağ yada labne ekleyerek sürülür kıvama getirebilirsiniz. İçersiniz koymak isterseniz cevizi sarımsaklarla çekin. Dilimlenmiş ekmeklerin üzerine sürün pul biber serpin ve önceden ısıtılmış olmasında gerek olmasa da acele yapacağız ısıtın siz 200 dereceli fırına atın.

Üzeri hafif kızarınca alın. Afiyetler olsun...


5 yorum:

  1. Bende ayni sorunu yasiyorum. Soguktan kalkip mutfakta ugrasmak cok zor geliyor. Elinize saglik. Nefis olmuslar. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık ekmekler çok iştah açıcı görünüyor. Soğuk konusunda da katılıyorum size. Çok soğuk..

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çiğ böreğe bende bayılırım. Ellerinize sağlık.
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...