11 Kasım 2013 Pazartesi

Kumaş Kaplama Dolap








Uzun zamandır Portmanto almak istiyor ama istediğim gibi birşey bulamıyordum. Önceden aldığım ve arka odada duran ıvır zıvır dolabımı yenileyip Portmanto yapmaya karar verdim. İlk önce yapışkanlı folyolarla kaplamak istedim ama bir dolap fiyatına kaplama yapmak mantığıma yatmadı bende kumaş kaplama yapmaya karar verdim. Artık herkes bütçesine ve zevkine uygun döşeme kumaşı bulabilir. Gelelim yapım aşamalarına;

Kumaşın ne kadar gerekli olduğunu anlamak için ilk olarak iki yan ve dolap en boy alınır kıvırma payı eklenir. Döşemelik kumaş enleri genelde 180 dir. Eğer ölçünüz 180 den fazla ise  O zaman boy ölçünüzün iki katı alın ben bu dolap için 3 metre kumaş aldım. Benim için yeterliydi ekleme ve zımba ile kamufle yöntemi ile kumaşı yettirdim. Ama siz dikiş dikmek istemiyorum diyorsanız dediğim gibi uzunluk çarpı 2 alın.

İlk olarak çekmece ve dolap kapaklarını söktüm. Dolap kapaklarındaki menteşeleri söktüm.


Kapak ölçülerini, çekmekece ölçülerini, yan ölçülerini alıp kumaşı kestim.Daha sonra öncelikli olarak kapak ve çekmeceleri kumaşın düz olduğuna dikkat ederek üzerine yatırdım ve kıvırarak zımbaladım.


Daha sonra iki yanı üstten başlayarak zımbaladım. Kenar ve köşeleri kıvırıp keserek düzelttim ve elimle kumaşı gererek zımbaladım.
Dolabı yatırıp alt tarafını zımbalayarak sabitledim. Önde kalan bölge için ölçüp ayırdığım kumaşı kullandım. Beyaz raptiye ile ön taraftan dolabın kenar ve köşe kıvrımlarını belirginleştirdim.


Son olarak dolabı kaldırdım mentereşeleri kapağa taktım. Menteşelerin sağ sol olarak ayrıldığına dikkat ettim. İlk olarak en uzun kapağı ve sonra sıra ile diğerlerini taktım. Kapak ayarları nedense her seferde canımı sıkar ama bununda üstesinden geldim. Sormak istediğiniz bir soru olursa cevaplarım.

Sevgiler...

2 yorum:

  1. ooo bayağı emekli ama var mı insanın kendi yaptığı gibisi üstelik fazla da ödemeden bu kadar şık olması da cabası güle güle sağlıklı ve keyifli günlerde kullanmanız dileklerimle

    YanıtlaSil
  2. Ayy ayy çook hamaratsın arkadaşım gerçekten beciri işi ellerine emeğine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...