21 Mart 2013 Perşembe

Evde Adana Yapımı





Beni takip edenler bilir köfte çeşitlerine meraklı bir eşim var. Geçen gün dışarıdan adana aldık güzeldi ama maalesef Adana' yı almak için 35 km yol gitmek lazım çünkü Bulunduğum yerde maalesef güzel Adana yapan yer yok. Bu sebeple ben evde bu işi yapabilirim diye başladım yola kiiiii ben yapabilirim dediysem kesin yapmam lazım yoksa şanıma yakışmaz. Hallederiz Kadir vardı bir zamanlar benimde adım yapabilirim :))

Gelelim tarife;

Yarım kilo Kuzu kıyma ( ben kıymayı bıçakla bir güzel doğruyorum)
2 parmak kuyruk yağı( küçük küçük doğranmış )
1 yemek kaşığı Pul biber( Üstüne çıkacak kadar suda yaklaşık 1 saat bekletilmiş)
Tuz( 1 tatlı kaşığından biraz az)

Yapılışı;

Kıyma, kuyruk yağı bir güzel bıçakla doğranır. Bu işlem için genişçe bir ekmek tahtasının üstüne koyacağınız kıymayı büyük bir bıçakla doğrayıp sonra yine bıçakla toparlayıp sonra tekrar doğruyorsunuz baya bir merhem kıvamına geliyor kıyma. Sonra Pul biberin suyunu süzgeçte süzüp elinizle bastırarak suyundan arındırın ve kıyma karışımına ekleyin. Tuzu da ekleyip bir güzel yoğurun. 

Sonra bir soğan büyüklüğünde alıp şişe geçirin elinizi ıslatırsanız daha rahat yaparsınız. Eğer fırında yapacaksanız çok pişmemesine gayret edin ki kurumasın. Pişirirken sürekli çevirerek yapmaya gayret edin. Bir tarafı pişer diğer tarafı çiğ kalırsa kopmalar yaşarsınız.


Afiyet ve Sağlıcakla Kalın...





5 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. harika gorunuyor, elleriniz dert gormesin!

    YanıtlaSil
  3. Ooof bu nasıl bir lezzet ellerinize sağlık.Bir Adanalı gelini olarak çok severim.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetlı gorunuyor =)
    kahve tarıflerını de beklıyorum =)

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...