14 Ocak 2013 Pazartesi

Mangal Pizza



















Eşimle dominos pizzadan ince hamur dubleks cheedar mangal pizza yedik ve ben hemen dedim bunun alasını yaparım. Yaptım. Oldu. :)) Pizzayı pizzacıda yemenin tadı ayrı kabul ediyorum ama biz ev kadınları ille kendi elimiz değsin bir şeyler bizden olsun aman olmuşken birde hijyenik koşullarda olsun vs vs vs diye sıralama yarışması yapılsa birinci oluruz. Birde benim hamur işi denince burnum bir havalarda anlatamam küçük dağları ben yarattım edasıyla dolanmam var ki sormayın gitsin. Bu pizzada bu şekilde çıktı ortaya. Ama gerçekten dominos yanında hiç bir şey mütevazı olamayacağım. Daha fazla böbürlenmeden tarife geçeyim. 

Hamuru İçin;
 3 Bardak Un
 1 Bardak Su
 1 Tatlı Kaşığı Toz Maya 
1 Tatlı kaşığı Tuz

 Arası İçin;

 1 Bardak rendelenmiş Çedar Peyniri 

 Üzeri İçin;

 20 adet küçük köfte (150 gr kıyma, bir küçük soğan, tuz ve karabiber yoğrularak elde edilen karışımdan yapabilirsiniz)
 3 dilim pastırma 
1 kase küp küp kesilmiş sucuk.(İtimat veya Cumhuriyet Sucuğu Tavsiyemdir.) 
1 baş sarımsak İnce ince doğranacak 
250 gr mozarella yoksa taze kaşar 
Salça sos ( 1 kaşık domates salçası yarım bardak su ile inceltilir tercihen taze kekik ile karıştırılır) 

 Yapılışı;
  Hamuru iki eşit parçaya bölün. İlk parçayı tepsi büyüklüğünde açın ve üzerine çedar peyniri koyun Kenarlardan birer santim kalacak şekilde olsun. Ardından İkinci parçayı da açıp üzerine koyun ve alttaki hamur ile birleştirip içe doğru katlayın. Bu katlama sırasında rende mozarellayı katların içine koyarsanız sürpriz kenar olur. Ardından salça sosunu köfteleri(pişmemiş) elinizle gelişi güzel böldüğünüz pastırmayı koyun. İnce ince dilimlediğiniz sarımsakları serpiniz. Akabinde rende mozarellayı en üste serpip önceden 220 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Benim fırınım jet gibidir derseniz 200 derecede olur ama ağır ateşte pişerse mozarellalar eriyip pişecek ve uzamayacaktır. 

 Sevgi ve Afiyetle Kalınız...

3 yorum:

  1. Elinize sağlık bayıldım bu tarife arada peynir olması çok güzel bir fikir sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine saglık çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. tabi canım hazır pizza da neymiş, evde mis gibi yapmak varken, ellerine sağlık harika..

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...