8 Ocak 2011 Cumartesi

Kabak Cekirdekli Pilav (Ben Buldum!)


Bir seye taktigimda heryerde kullanma gibi bir durumum oluyor benim. Kabak cekirdegini cok severiz ve genelde evde ekmek yaptigim icin ekmek icinde kullanirim. Esim pilav sevmez bende cesitlendirmeye calisiyorum bu sebeple kabak cekirdeklerinide usenmeden bir kavanoz ayiklamisken koyayim hemen pilava dedim. Cok guzel oldu ve tavsiye ediyorum.

Malzeme:

1 Bardak Pirinc
2 Bardak Su (Et suyu tercihen)
1 Kasik Tereyag
2 Kasik Kabak Cekirdegi
1 Kasik Kus Uzumu

Yapilisi;

Pirincler sicak tuzlu suda biraz bekletilir. Tereyag eritilir ve icersine kabak cekirdekleri eklenir biraz kavrulur. Kus uzumu eklenir ve bir iki karistirdiktan sonra su eklenir. Su kaynadiginda pirincler eklenir. Tuz veya bulyon eklenir ve karistirilir. Kisik ateste pisirilir.

Afiyet olsun...

17 yorum:

  1. Cok ilginc, denemekten zarar gelmez.

    YanıtlaSil
  2. süper bir fikir , tebrikler

    YanıtlaSil
  3. değişik bir fikir.hiç denemedim ama çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. kabak çekirdegini bizde çok severiz pilavıda çok leziz olmuştur bence ellerinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık iyi fikir,hemde kabak çekirdeği çok faydalı.bu arada ben buldum fikirli etkinliğin için düşünmekten kafam yoruldu.galiba ben hazır tariflerle yemek yapan bir tembelim,ama bulucam azmettim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik nefiss görünüyor.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Çok enteressan. Merak ettim tadını. Denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. tarifim hazır canım alabilirsin "ben bulduuuum:)))
    sevgiler umarım beğenirsin

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor..denemeli:))ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ilginç ve güzel görünüyor. pilavın lezzetini değiştirmiştir kesin. ama ayıklama işinde ben üşenirdim herhalde:)) ellerine sağlık. güzel bir pazar günü dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar. Tarifleriniz güzel. özellikle sitenin başlık resime bayılıdım. Çok güzel. kırılmış yumurta resmi harika düşünülmüş.
    kolay gelsin. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine emeklerine sğlık:))
    bende de bir "ben buldum" tarifi var uğrarsan çok sevineceğim...

    YanıtlaSil
  13. nerelerdesin arkadaşım iyisin inşaallah meraklandım etkinlik tariflerini de eklemeye başlamayınca:(

    YanıtlaSil
  14. canım arkadaşım ellerine sağlık.tek kelimeyle şahane.ellerine sağlık balım benim.

    YanıtlaSil
  15. Eşim kabak çekirdeği hastasıdır sanırım bu pilava hayır demez :))
    İzmirden sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. eline sağlık arkadaşım hiç denemediğim bir lezzet bende ben buldum deyip renkli kek yaptım tarifim hazır alırmısın sevgiler

    YanıtlaSil
  17. arkadaşım sana tarif gönderirken birşey farkettim.kendime ait epey tarifim varmış.onları sayende bir başlık altında toplayacağım şimdi.sana bu nedenle teşekkür etmelyim sanırım.kaç tarifle katılabiliyoruz bilmiyorum ama.sana yeni bir kod daha vermek istiyorum...

    http://mintininmutfagi.blogspot.com/2010/11/sutsuz-kaysl-bademli-irmik-tatls.html
    sütsüz kayısılı irmik tatlısı...

    ve yine bana ait bir tarif hint güneşini de yayonlayabilirsin arkadaşım.

    http://mintininmutfagi.blogspot.com/2010/12/hint-gunesi.html

    sen benden bıkmadan ben burada noktayı koyayım istersen.sen gönderdiklerimden istediğini yayınlarsın artık.keyifli ve bol katılımlı etkinlikler diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...