17 Haziran 2010 Perşembe

Limonlu Cheesecake






 İkinci cheesecake denemem oldu bu ve cheesecake zor değilmiş hatta kolaymış diyebilirim. Bir çok blog gezdim. Bir çok farklı tarif okudum. Bir çoğunda ya lor peyniri vardı ya da labne fazlaydı. Bende karışık bir deneme yapayım dedim. Hala mikserim olmadığı için yumurta, krema kabartamadım. Bu sebeple biraz ince oldu. Aslında bisküvisini az koysaymışım tam tadında olacakmış.

Malzemeler;
Taban için;

1,5 paket eti burçak(ben 2 kullandım)
100 gr eritilmiş tereyağ
1 avuç ceviz

Krema için;

2 paket labne (kalın isterseniz 4)
1 paket krema (200 gr)
3 yumurta
1 bardak şeker
2 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi

Limon Sosu için;

1/2 bardak şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta
1 yumurta sarısı
2 çay yaşığı limon kabuğu
6 kaşık limon suyu

Yapılışı;

Taban için rondoda bisküvileri ve cevizi çekin. Erittiğiniz yağı ekleyin.ve altını yağlı kağıtla kapladığımız kelepçeli kalıba yayalım. Buzluğa atalım.

Krema için labneleri, şeker ve limon kabuğu ile çırpalım. İçine kremayı ekleyip tekrar çırpalım. Yumurtaları da tek tek ekleyelim ve çırpmaya devam ederim. Dondurucudan çıkarttığımız tabanın üzerine dökelim. 180 derecede yaklaşık 40 dk pişirelim.

Sos benmari üsülü olarak yağ hariç bütün malzemeleri koyup pişirelim ve sos kıvam alınca yağı da ekleyelim. Pişmiş labnenin üzerine dökelim.

Afiyet Olsun...















6 yorum:

  1. ellerine sağlık canım harika görünüyor.bende iki kez yaptım cheesecake ilki harika olmuştu ama ikincisi aynı tarif olmasına rağmen facia ile sonuçlandı.

    YanıtlaSil
  2. Limonun ekşiliği ile nasılda güzel bir aroması vardır. Eline sağlık canım.Seviler..

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. vallahi öle böle değil gayet başarılı ve süper gözüküyor. Eline sağlık canım . hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık bende çok se
    verim limonlu limonlu ferahlık veri
    yor.Hayırlı cumalar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. olsada yesem dedim inan ki !!
    :))))))
    yememem gerektiği halde !!!
    afiyetle canım.
    iyi haftalar

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...