1 Şubat 2010 Pazartesi

Tire Köftesi

 Geçen gün yemeğe gittik ve iskender köfte diye bir köfte yedik. Yediğimiz köfte aslında bire bir tire köfteydi. Ben eve geldiğimiz de eşimin çok beğendiğini söylemesi üzerine fiks kelime  olarak ben sana bunu yaparım dedim. O da yok artık dedi. Ve bu akşam bu güzel köfteyi yedi. Bayıldı birebir aynı işte dedi tabii et farkı dışında. Onlar istediği gibi çektirdikleri etle yaptıkları için biraz daha güzel oluyor ama emin olun çok büyük fark yok. Hemde çok çok basit.



Malzeme
250 gr kıyma (ben kuzu dana karışık kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz

Sos için;

2 domates
1 tatlı kaşığı tereyağ
5 diş sarımsak
Tuz

Kıyma tuz ile yoğrulur ve şişlere geçirilir.Olabildiğince ince avuç içinize paralel tuttuğunuz şişlere parmaklar sıkılarak eti inceltilir . Şişteki köfteleri eşit üç parçaya ayırılır.  Mangalda ya da elektirikli ızgarada pişirilir. 

Tereyağ eritilir. Kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesler tereyağda sote edilir. İçine ayıklayıp küçük doğradığımız sarımsak ve bir tutam tuz eklenir.( İstereniz yeşil biberde koyabilirsiniz)Pişen köfteler iyice sotelenmiş domatese eklenir. Pide ile servis ederseniz tadından yenmez :) afiyet olsun.

NOT:Üzerine tereyağ ve kırmızı biber yakmanızı öneririm ve yoğurt...

1 yorum:

  1. Highly energetic blog, I loved thаt a lot. Will there be
    a part 2?

    my website ... en yeni oyunlar

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...