19 Ocak 2010 Salı

Portakallı Hindistancevizi Topları



Dün bloglarla kaynaşma çabalarım devam ederken ve blogları tek tek gezerken gerçekten tariflerini çok beğendiğimKibele'nin mutfağı'nı gördüm ve hemen bir tarifini denemek istedim. Hindistan cevizi topları enteresan geldi ve denemeye karar verdim. Yeni tarifler denerken ille az birşey yaparım tada alışık olmama veya damak tadıma uymama şansını düşünerek. Gerçek tarif limon kabuklu ama evde limon yoktu. Bende portakal kabuklusunu yaptım.Yoğun hindistan cevizi sevenler için güzel bir tarif. Ben ne mi düşünüyorum beğendim. Bu tarifi güzel etkinliği için mandalin çıkmazi arkadaşıma gönderiyorum.

1 bardak hindistan cevizi
1/3 bardak şeker
1 kaşık portakal kabuğu(ince tarafla rendelenmiş)
1 yumurta akı

Yapılışı;
Bütün malzemeyi karıştırma kabına alıp 3 dk kadar mikserliyoruz. Sonradan elle yoğurmaya başlıyoruz. Özleşince ki kolay özleşmiyor iyice mıncıklıyoruz. Ne yaparsak yapalım elde yuvarlanmıyor ama elimizle sıka sıka şekil veriyoruz. Tarifin özü 180 derece ama bence 170 derece yeterli en azından benimki gibi çabuk pişeren bir fırınınız varsa. 10- 13 dk tarifte ama yine bence 9 dk yeterli ki benimkiler kızardı bile. Bu arada altına yağlı kağıt sermeyi unutmayın.Soğuyunca sertleşiyor. Bon appetit :)))

1 yorum:

  1. Hımmmmmmmmmm
    en sevdiğim ve çok pratik bulduğum bir tarif bu ellerine sağlık portakallı yapmak aklıma gelmemişti hiç :))
    Bir sonraki portakallı olacak kesin :)9
    Sevgiler ve teşekkürler.
    Canım gmail hesabım yok sadece hotmail var :(

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...