18 Ocak 2010 Pazartesi

Biz Evde Ayakkabı ile Dolaşmayız

Yıllardır diziler de sinemalar da bizim gözümüze gözümüze soka soka, sokaktan gelince ayakkabı çıkartmadan direk eve girme gibi bir sendrom içersindeler. Eve ayakkabı ile girince daha mı medeni olunuyor.  Amerikanın kopyası olmayalım diyen. Boyundurluğu altına girmemek için direnmiş bir ülkeyiz aslında.
Şu da var bizim sokaklarda yere tükürenler, köpeklerini yolun ortasına pislettirenler, sokaklara çöp atanlar vs vs vs var liste uzar gider.
Müslüman olduğu söylenen bir ülke de birinci şart temizlikken neden buna bu güne kadar bir kişi de çıkıp bu nedir kardeşim dememiştir?
Şu aralar yemekteyiz denen programda her eve ayakkabımı çıkartayım mı? diye soran yarım ağızlı yarışmacıya yok yok yok diye sanki çok doğalmış gibi buyur eden bir diğer yarışmacıyı izleyip deli olma durumundayım.
Birde sivri sivri topuklara galoş takanlar var o incecik galoş yırtılmıyor çünkü özel yırtılmaz bir kumaştan yapılmış.
Neresinden tutarsan tut elinde kalıyor bu konu. Evde yere çıplak ayakla hiç mi basmıyorlar acaba buna izin verenler, hiçmi halılarının üstüne boylu boyunca uzanmıyorlar belleri ağırdığında. Titizim martavalları atmıyorlar mı bir de.Gülmekten alamıyorum kendimi...

5 yorum:

  1. canımmmm inan yarama bastın ...bu benide çıldırtıyor hatta yemekteyize katılamaın baş nedenlerinden biri diyebilirim....
    dışarıdan poşetleri heryerlere koyup sonra getirip birde tezgahın üstüne koymuyorlarmı çıldırıyorum oradaki mikrobu düşündükçe...nasıl temizlik bu nasıl titizlik birde ben çok titizim demiyorlamı...ben dışarıya yere koyduğum poşetimi bile içeriye pat diye koymam alışverişe gitmeden önce giişe gazete sererim poşetleri ona koyarınm gelince sonrada yerleştirken bile asla dolaplara o haliyle koymam dezenfekte edip koyarım çünkü birde kendini bilmezler özellikle market arabalarına çocuklarını ayakkabılarıyla oturtuyorlar yani aldıklarmız malesef hiç hijyenik olmuyoır...hele bir keresinde bir kadını uyardım çocuğunu oturtmuş ayakabısının üstünede ekkmeği poşetsiz koymuş...dedim sana inanamıyorum bu ekmeği eve gidip yiyeceksin ve çocuğuna yedireceksin öylemi senin gibi kadınalradan utanıyorum dedim...çok sinirlendim...yerde her türlü pislik var en önemlisi umimi yerlere giriğp çıkıyoruz ülkemizde malesef alt yapı sorunu var ikide bir lağımlar taşıyor yollara bu nasıl bir temizlik oluyor...ayy bu konuda daha çok konuşurumda neyse.....bu konuya bende değinmeyi düşünüyordum çok iyi etmişsin değinerek ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. :) benim gibi biri daha :) çok mutlu oldum garplik bendemi acaba diye düşünüyordum hep çevrem de de o kadar çok ki marketten aldığını temizlemeden aynen dolaba koyan. Oysa market depoları fare evidir ve gerçekten pis yerlerdir. Tezgaha koydukları yetmiyor birde silmeden direk hamur yoğuruyorlar silseler ne olacak dezentekte etmedikten sonra bir bez mi koruyacak o pisliği dediğin gibi konuşmakla bitmez... Bence sende en kısa zamanda değil izleyici sayın oldukça fazla emin ol çok fazla kişi bizim gibi davranmıyor belki bir işe yarar yazdıklarımız en azından çevremizdekiler için...

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi bir konuya değinmişsiniz cidden. Ülkemiz malesef titiz geçinen insanlarla dolu ama tümü sözde titiz. Ben daha doğru dürüst elini yıkayan insanlarla bile çok karşılaşmadım. Örneğin Protex sabunun üzerinde ne diyor? 20sn. boyunca yıkayın soruyorum kaç kişi elini detaylı olarak 20sn yıkıyor? Bunlar gibi örnekler çok. Evde ayakkabı ile gezme meselesi ise tam bir travma! Her şeyden önce buradan bilmeyenlere söylemek isterim kanser ile mücadele uzmanları eve ayakkabı ile girmenin dolaşmanın kansere yol açtığını yazıyor. Zaten müslüman geçinen 56 ülkeye bakarsanız ne kadar temizlik kurallarının uygulandığını ve her konuda olduğu gibi bu konuda da ne kadar geri olduklarını görürsünüz. Ne yazık ki toplumumuz geneli ile sözde temiz. Hijyen sağlıklı bir yaşam için şart. Bayan Hijyen ;)

    YanıtlaSil
  4. Unutmuşum evde ayakkabı ile gezme Avrupa özentisi ve benim zibidi takımı olarak tarif ettiğim tiplere mahsustur. Bir davette icabeten ayakkabı ile mekana girebilirsiniz ama yinede eve girerken bunu 2 kere düşünün sağlık açısından son derece zararlı ve tehlikeli. Sokaklarımızın hali bellidir. Sokaklarımızda gördüklerimizi yazıpta mide bulandırmak istemem. Bayan Hijyen.

    YanıtlaSil
  5. davet edersen güzel tarif hazırladık arkadaşım.blogunuda bir güzel alt üst edip karıştırdık,selmlar

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...