31 Aralık 2009 Perşembe

Fırında Karnıbahar

Karnıbahar yemeğini çok sık olmasada yaparım. Eşim tencere yemeği sevmez hep burun kıvırır ondan dolayı bende değişik birşey olsun istedim ilk başta beşamelle yapmayı düşündüm ama sonrada karar değiştirdim. Eşim çok sevdi aslında belkide bilinen bir yemektir eminim ama yinede bilinen bir çok yemeği bilmeden yaptığımız olmuştur.


1 Karnıbahar mümkünse küçük olsun.
200 gr Kıyma
1 Büyük soğan
1 Biber
Kaşar peyniri
Pul biber

Karnıbaharları çiçeklerine ayıralım ve yıkıyalım. Ben genelde suda bekletirim bir süre çok girdili çıktılı bir sebze ondan toprak tutabilir. Akabinde tencereye alalım genelde sadece üstüne su gezdiririm. Bol suda pişirmem yani iki damla limon suyu bir çimdik kimyon ekleyipkendi suyuyla haşlayalım. (kimyon gazını alır) Sonra bir başka kapta küçük doğradığımız soğanları az sıvıyağda kişi başı bir kaşık cevirelim pembeleşince kıymayı ekleyelim. İyice pişen kıymalara tuz ve karabiber ekleyelim. Borcama önce karnıbaharlar üzerine kıymalı harç ve en üste rendelenmiş kaşar koyalım. Pul biber serpip 200 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. Afiyet Olsun

2 yorum:

  1. Enfes ve çok değişik görünüyor canım. Mutlaka deneyeceğim bu tarifi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Karnıbaharı ben de fırında ya da kızarmış severim. Tencere yemeğini sevmiyorum. Genelde beşamelle yapıyordum ya da yoğurtlu ama bu da güzel bir tarifmiş, eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...