18 Ekim 2009 Pazar

Vişneli Sürpriz Armut Tatlısı

 Bu akşam evde kalmış armutları değerlendirmek istedim.Kırmızıya boyamak için kızamık şekerim yoktu.Geçen televizyonda vişne ile elma tatlısı yapan biri vardı bende armutada yakışabilir diyerek başladım yapmaya sonra içine çikolata koysammı dedim neden olmasın dimi süpriz gibi çıkar içinden hem.Gerçekten çok güzel bir tatlı çıktı ortaya çok seçici olan eşim bile bayılarak yedi.Güzel şeyler çıkınca çok mutlu oluyor insan.Denemelerimden bana kalacak güzel bir tarif sizlerde seversiniz umarım.



6 Armut
10 kaşık şeker
100 gr Vişne
20 gr Çikolata
1 çay bardağı Çamfıstığı
Krem Şanti
1,5 bardak su

Armutları soyun ve altlarını düzleştirip oyarak çekirdeklerini çıkartın içlerine biraz vişne koyup(ben yazdan dolaba vişne atarım)tencereye dizin şekerleri üzerine serpin ve geri kalan vişneleri ekleyerek kısık ateşte yumuşayana arada çevirerek pişirin ve tencereyi soğumaya bırakın.Tencerenin ağzı kapalı olacakpişerkende soğurkende.
Soğuyan Armutları bir kenara alın ve suda kalan vişneleri robota koyun,yer fıstığı ve çikolatayı ekleyip rondoda çekin.Karışımdan armutların altında ki oyuğa yerleştirip servis tabağına alın.Üzerine yarım çay bardağı kalan sudan alıp kremşanti hazırlayın ve dökün.
Afiyet Olsun

2 yorum:

  1. çok ilginç ve güzel bir tarif olmuş şekerim ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım :) çok hafif oldu gerçekten.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...